Kōanga - Spring - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Kōanga - Spring - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Kōanga - Spring

Blijf op de hoogte en volg Regina

08 September 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik weet het, ik blijf het maar zeggen, maar de tijd vliegt echt voorbij! 2 Maanden ben ik hier en zo voelt het echt niet. Ik heb al wel mijn plekje gevonden en voel me thuis bij mijn gastfamilie, maar ik werk nog maar 7 á 8 maanden bij de familie en er zijn nog zo veel dingen die ik graag zou willen doen. De afgelopen maand heb ik dus de bieb leeg geplunderd met boeken over Nieuw Zeeland, zodat ik niks belangrijks vergeet, en heb inmiddels een behoorlijk lange lijst met dingen die ik sowieso wil hebben gedaan of bekeken voor ik weer terug vlieg naar ons kikkerlandje (die ik stiekem toch ook wel een beetje mis). Zoals de Milford Track lopen, zwemmen met dolfijnen in The Bay of Islands, raften in Rotorua, naar mt Cook, de yellow eyed penguin in het wild in Otago Peninsula zien en nog heel veel meer ... Ja, de aankomende maanden zullen lekker druk worden, hoewel ik het meeste van mijn lijstje tijdens het backpacken ga doen de laatste 2 maanden.

Verder is er deze maand echt heel veel gebeurd, ik zal bij het begin beginnen :P
Sinds begin Augustus ga ik iedere vrijdag 2 uurtjes met Marcela naar Playgroup, wat door de organisatie geregeld word. Hier kan Marcella met allemaal speelgoed spelen en de au pairs even bijkletsen. Heel aangenaam dus. Ook doe ik sinds eind Augustus aan fitness. Mijn conditie is momenteel echt 0 en ik ben al zo veel aangekomen :( Het nadeel van aupair zijn :/ Maar het fitnessen bevalt me eigenlijk heel goed, heb een sleutel, dus kan gaan wanneer ik wil, zelfs midden in de nacht ^^ Probeer 3 keer in de week te gaan, tot fashionweek ging dat heel goed, dus ga er straks weer mee verder.

Okey, ik hoop dat het niet saai gaat worden, want het is best wel veel .. .:$
Zaterdag 4 Augustus ben ik met Mirjam naar Muriway Beach gegaan, ongeveer een half uur rijden vanuit Auckland. Het was echt zo mooi!! Zwart zand met heel veel rotsen en ook heel veel surfers. We zijn een stuk naar boven gelopen waar we een prachtig uitzicht hadden over het strand en de omgeving. Ook hebben we nog even in zee gezwommen, het water was best koud, maar toch was het wel even lekker. Alle surfers in wetsuit keken ons raar aan XD En ik heb voor het eerst echt heel veel Jan-van-Genten vogels gezien. Een zeer geslaagde dag! :D

Het weekend erop ben ik op zaterdagavond naar een soort vrijdansen gegaan. Dit viel echter zwaar tegen! Iedereen vond zichzelf super goed, zelfs de dansleraar, maar eigenlijk kon niemand goed dansen. Er werd constant op de tenen getrapt, de muziek was vreselijk, super langsaam en oudbollig. Wel heb ik de tip gekregen om eens bij “Tempo” te gaan kijken, wat waarschijnlijk wat meer voor mij is. Hier ga ik als de engelse cursus afgelopen is een kijkje nemen.
Die zondag heb ik met Victor, een oudklasgenoot uit Duitsland afgesproken. Hij is hier 6 maanden om te werken en backpacken. Wel apart om elkaar aan de andere kant van de wereld weer te ontmoeten.
Eind die week is er trouwens iets “wonderbaarlijks” gebeurd. Ik moest Xavier van daycare ophalen omdat Kate langer moest werken. Ik zag het eerlijk gezegt niet zo zitten, omdat het altijd is ‘nee, ik wil dat Kate dit doet’. Tot mijn grote verbazing was Xavier super blij dat ik hem ophaalde en schreeuwde tegen iedereen, dat “Gina” er is. Toen we maandag naar het werk reden, vroeg hij opeens of ik hem weer op wou halen, mijn mond zakte ervan open XD Sindsdien lijkt hij mij echt tehebben geaccepteerd en wil me vanalles laten zien en met me doen. Ik ben echt heel blij dat we het eindelijk wat beter met mekaar kunnen vinden. Ben nog wel steeds van mening, dat hij te verwent is en heel slecht luisterd, maargoed.
Za. 25 Augustus ben ik nog een keer mee gegaan met een city tour door auckland, vooral omdat deze door de organisatie werd geregeld en er ongeveer 30 aupairs mee gingen, een goede mogelijkheid om vrienden te maken ^^ Een erg gezellige dag. Na de tour been ik met Fleur en een paar andere aupairs naar een pub in de haven gegaan om daar rugby (All Blacks – Walibies) te zien. Het was namelijk een hele belangrijke wedstrijd, waardoor alle pubs super vol waren. Tja en aangezien het openbaar vervoer in NZ zo goed is, heb ik om kwart over 11 ’s avonds! De laatste bus naar huis gemist, oeps. Gelukkig wou een buschaufeur mij op een andere route op de terugweg wel even in Herne Bay afzetten, zoiets zouden ze in Nederland echt niet doen. De mensen zijn hier echt zo vriendelijk en behulpzaam.
Zondagochtend hebben we eerst Xaviers verjaardag alvast geviert, hij werd die maandag 3 jaar. Echt niet normaal hoe veel cadeaus hij kreeg. En ’s middags werd ik door Goina (de oudbuurvrouw van Frans en Loes) opgehaald. Ze is dus nederlandse, maar wount nou al 23 jaar in Nieuw Zeeland. We hebben een hele tijd onder het genot van pickwick thee en verkade koekjes in haar knusse huisje zitten kletsen. Ook nodigde ze me uit om samen een keer ergens naar toe te gaan waar we goed kunnen fotograferen of als ik eens rust nodig heb, een weekendje bij haar kan logeren. Super aardige vrouw. Als super afsluiter van het weekend heb ik samen met Kate monstercupcakes, om te trakteren op daycare voor Xaviers verjaardag, gemaakt. Echt zo gezellig was dat!
Vorige week woensdag heb ik voor het eerst op Xavier gepast. We hebben eerst een tijdje geverft en met zijn nieuwe garage gespeeld en zijn toen naar de speeltuin gegaan, waar we samen hebben gevoetbald. Dat ging allemaal echt heel leuk, hij luisterde voor zijn doen zeer goed. Het lunchen werd al critischer en de dierentuin was wat mij betreft echt .. niet leuk. Eerst een hele opgave om er te komen en toen in de dierentuin, waar we met Mirjam en “haar” kinderen, Ona en Maja, hadden afgesproken, renden Xavier en Ona constant weg. En hij wou natuurlijk helemaal niet luisteren of bij ons blijven. Okey, het blijven kinderen, maar van Xander ben ik dit totaal niet gewent. Nee, wat mij betreft eerst geen dagje dierentuin met Xavier meer.
Oh, en zondag ben ik eindelijk wezen shoppen voor bergschoenen, en ik ben super geslaagd!! We (Neele en ik) zijn naar een outletcentrum gegaan, waar ze heel veel outdoorwinkels hebben. De bergschoenen en de 3 in 1 jas :P waren meer dan de helft goedkoper dan normaal!! De bergschoenen waren eerst eerlijk gezegt heel lelijk, maar ik heb nou de veteres verwisselt en de groene stukjes zwart gekleurd en nou zijn ze super gaaf (A) Heb echt zo'n zin om een stuk te gaan wandelen nou.
De afgelopen maand heb ik dus heel veel nieuwe aupairs ontmoet, samen geluncht of gewoon gezellig gekletst. Ja, ik heb het hier heel erg naar mijn zin en hoef nog lang niet naar huis, er is hier nog genoeg te beleven ^^
EN ... ik werk sinds begin Augustus 40 uur ipv 35 uur per week, omdat ik gemiddeld 38 uur werkte. Het werk is namelijk echt niet zwaar (behalve tijden fashionweek, maar daar kom ik later op terug :P) en zo kan ik mooi wat bijverdienen, waardoor ik toch nog heerlijk kan genieten van dit jaartje Nieuw Zeeland én als afsluiter toch nog een weekje naar Thailand kan gaan!!!! :D:D Ben echt zo blij!!

  • 09 September 2012 - 21:05

    Mama:

    wat een belevenissen,pss jou Nederlands moet wel wat worden bijgespijkerd. maar geniet van de mooie dingen en wat niet zo leuk is vergeet je zo snel mogelijk. en tja niet alle kinderen zijn het zelfde alhoewel ik aan het eind v.d. dag ook Xander wel eens achter het behang wil plakken, pfff. dat gekwebbel en gevraag. lieverd geniet ervan en probeer hem (Xavier) zoveel mogelijk, ongemerkt waarden en normen te leren die jij belangrijk vindt. dwingen helpt niet, negeren is beter.
    mama

  • 09 September 2012 - 21:05

    Mama:

    wat een belevenissen,pss jou Nederlands moet wel wat worden bijgespijkerd. maar geniet van de mooie dingen en wat niet zo leuk is vergeet je zo snel mogelijk. en tja niet alle kinderen zijn het zelfde alhoewel ik aan het eind v.d. dag ook Xander wel eens achter het behang wil plakken, pfff. dat gekwebbel en gevraag. lieverd geniet ervan en probeer hem (Xavier) zoveel mogelijk, ongemerkt waarden en normen te leren die jij belangrijk vindt. dwingen helpt niet, negeren is beter.
    mama

  • 12 September 2012 - 03:39

    Regina Van Der Laan:

    (A) Ik weet het, het is verschrikkelijk!
    Zal ik doen, heb nog een hoop leuke plannen voor binnenkort :)
    11 November ga ik trouwens de hele dag zeilen!!! :D
    Het word trouwens met de dag beter hoe Edward en Kate met Xaviers gedrag omgaan! :)
    Liefs Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 16576

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: