NZ Fashionweek 2012 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu NZ Fashionweek 2012 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

NZ Fashionweek 2012

Blijf op de hoogte en volg Regina

09 September 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Glitter/Glamour – Grazy People - Te dunne/lange/niet eens mooie modellen – Highheels – Te veel Make-up – Felle Kleuren – Huge Camera’s – Stressss – Goody Bags – Koude Pizza ...

... Zo kan je Fashion week denk ik het beste omschrijfen.

Het was echt een super ervaring! Vooral omdat ik ook backstage mocht zijn.
Je maakt gewoon dingen mee, die de rest niet te zien krijgt. Het gaat er allemaal zo anders aan toe dan dat je ziet op tv. Ruimtes met studio-stoelen en grote spiegels, waar de modellen gemake-uped worden en waar het haar gedaan word, alle produkten natuurlijk van l’oreal paris. Ruimtes voor de pers, een greenroom met tv en heel veel zitkussens en banken en natuurlijk achter de catwalk waar alle kleren op volgorde en naam van model hangen, waar eigenlijk iedereen het laatste uurtje voor de show is. Super druk en vol dus. Overal liepen fotografen rond en onder het omkleden en tijdens de show werd de make-up en het haar van de modellen telkens bijgewerkt. Kate was er vooral om te zorgen dat alle modellen er waren, ze de goede kleren droegen en in de goede volgorde liepen. Eigenlijk dus dat alles goed verliep. Ze had het zo druk.

Dinsdagmiddag was de Coop show die ik met Marcela heb bekeken. Jammergenoeg kon ze geen seconde stil zitten, dus erg veel heb ik niet gezien. Woensdag waren de grootste Trelise Cooper shows. Er liepen 26 modellen en er waren intotaal 70 outfits. Ik heb deze show alleen backstage gezien, maar de show was echt geweldig! De modellen zagen er super uit en de muziek was echt gaaf!! Zondag, de laatste show, hoefde ik niet op te passen dus heb ik met Mirjam bekeken. Deze show kon iedereen bekijken, dus niet alleen voor uitgenodigden, wat je echt heel erg kon zien aan de mensen die erop af kwam. “normale” mensen, die niet in het geld zwemmen. Hier showden ze de zomercollectie van 2012. Op het einde werd de zaal donker gemaakt en liepen ze met lichtgevende rokken, zo mooi!! Kreeg er helemaal kippenvel van! Veel kleren zou ik echt nooit aantrekken, maar gewoon alles eromheen maakten de shows zo leuk.

Voel me heel vereerd, dat ik dit allemaal mee heb mogen maken, denk ook niet dat me zoiets snel nog een keer zou overkomen.

Maar na 2 week ontzettend veel werken, ... uur, ben ik eerlijk gezegt ook wel blij dat het er nou op zit.

  • 09 September 2012 - 10:41

    Paul Haseloop:

    Klinkt super! Mooi om te zien dat je toffe ervaringen opdoet!

  • 09 September 2012 - 10:41

    Paul Haseloop:

    Klinkt super! Mooi om te zien dat je toffe ervaringen opdoet!

  • 09 September 2012 - 20:40

    Mama:

    een mooie ervaring rijker en gelukkig wordt je reisleidster en geen model. want ik heb het idee dat dat geen leven is. dit is voor een buitenstander een super ervaring maar om het elke dag te doen? reis ik toch liever niet?

  • 12 September 2012 - 03:35

    Regina Van Der Laan:

    Ja inderdaad, was super leuk om te ervaren :)
    Ja, Reisleidster is een stuk beter. Weet je tenminste waar je aan toe bent en kan je lekker leven. Jemig waren die modellen mager :/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 16582

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: