Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Blijf op de hoogte en volg Regina

01 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Niet normaal, ik ben alweer een maand weg! De tijd gaat echt zo snel.

Tja en hoe gaat het met me, nou, ik ben vooral erg moe. Het is echt geen zwaar werk (ik heb nog nooit zo veel gelezen en gepuzzeld) maar ik ben gewoon geen wintermens (natuurlijk wel als er sneeuw ligt) ik heb best wel last van winterdipjes en aangezien dit al mijn tweede winter achter mekaar is, is het best wel zwaar nou. Ga eigenlijk iedere avond al om 10 uur naar bed en dan kan je me ook al echt oprapen, en sta pas om half 8 op. Zomer mag nou echt wel eens komen!

De familie is nog steeds top! Ze proberen er echt alles aan te doen, zodat ik me op mijn gemak voel. Ze hebben bijvoorbeeld een tweedehands mountainbike voor me gekocht, zodat ik wat flexibler ben. Fietsen zal een hele opgave worden, omdat het hier best wel bergachtig is, maargoed ik kan nou gaan en staan waar ik wil ^^.
Xavier is nog steeds onhandelbaar, maar ze proberen er verbetering in te krijgen :). En Marcela is nog steeds een engeltje! Ze lacht de hele dag door of ligt lekker te slapen. Ze is nou 7 maanden en kan al kruipen en probeerd zich al aan mij op te trekken om te gaan staan. Het is erg leuk om op haar te passen. Het vervelen, waar ik bang voor was valt ook erg mee. Ik heb me aangemeld bij de bieb, dus daar ga ik zo nu en dan heen en je kan heerlijk in het park zitten. Ook zijn de collega's van Kate zeer vriendelijk en vinden het geen probleem om een kwartiertje met haar te spelen. Vrijdag ga ik voor het eerst met haar naar de Playgroup waar ik andere aupairs kan ontmoeten met hun kinderen.

Veel beleef ik nog niet, het eerste weekend ben ik met de familie naar Piha Beach geweest, wat echt prachtig was!! De Lion Rock is echt veel groter dan ik dacht en er zijn zo veel golfen en dus ook surfers, ik hoop echt dat ik ook snel kan leren surfen. Daarna zijn we naar een waterfal geweest in de buurt, ik had echt het gevoel dat ik in een jungle boek gestapt was. Zo onvoorstelbaar mooi :) Maar verder heb ik niks speciaals gedaan. Ik spreek nou regelmatiger met andere au-pairs af, maar met uitjes wacht ik tot het weer wat beter word, ik heb toch genoeg tijd.
Ik heb ook al een au-pair ontmoet, Neele, waar ik mee ga backpacken, waarschijnlijk in de zomer (Januari) 2 a 3 weken en sowieso in mei en juni. Ben echt zo blij dat ik nou al iemand gevonden heb en we hebben precies dezelfde ideeen over het backpacken, dus dat gaat wel goedkomen! Iets waar ik heel erg naar uit kijk!! :D

Verder ben ik begonnen met een engelse cursus (IELTS) samen met Mirjam, een nederlands/duitse aupair. En heb ik vorige week een rijles gehad om me veiliger te voelen bij het linksrijden. Ik rij nou regelmatig en het valt me heel erg mee, weer een beetje meer vrijheid, want ik mag de auto ook voor persoonlijk begruik gebruiken.
Daarna ben ik meteen naar de supermarkt gereden (waar ook "mijn" straat is!). Echt heel anders dan bij ons, een hele grote afdeling met koekjes en chocolade (niet goed :$) en veel eten voor Asiaten (die hier heel heel veel zijn) een zak van 10 kg rijst is dus niet abnormaal. Ook hadden ze een kleine Nederlandse afdeling, met fries roggebrood, stroopwafels en euromerk knakworstjes van de AH :P

Ik ben super blij dat ik zo veel kleren en spullen van thuis heb meegenomen, want Nieuw Zeeland is echt duur, dat valt me heel erg tegen. Gelukkig mag ik vanalles van de familie gebruiken en mag ik zelfs de backpack en slaapzak van Kate (mijn gastmoeder) lenen!

Wat ik het meest mis is toch de gezelligheid van thuis. Uitgebreide gesprekken voeren of 's avonds gezellig knutselen of een spelletje doen is er niet bij. Vader pakt de laptop en moeder de IPad en de TV gaat aan en dat was het. Dus ik lees dan maar een boek of schrijf (regelmatiger dan ik wou :$) met vrienden. Daar heb ik het af en toe best wel moeilijk mee, want dat ben ik helemaal niet gewend, maargoed het is niet anders, ik ben al heel blij dat de familie verder zo erg leuk is. Ik wacht gewoon tot de dagen langer worden en ga dan 's avonds lekker zwemmen in zee :)
En natuurlijk mis ik Xander enorm! Al die kusjes en knuffels krijg ik hier niet :( Nou word pas echt duidelijk hoe belangrijk mijn familie voor mij is en dat ik echt niet mijn hele leven zo ver van ze weg kan wonen! (K)

Heel veel liefs Regina

  • 01 Augustus 2012 - 10:55

    Paul Haseloop:

    De tijd van je leven. Nu al een maand voorbij, geniet er van want voordat je het weet zit je al weer onder ons in het koude, lage Nederland. Watervallen en surfgolven, het moet een paradijs zijn daar. Hou ons op de hoogte met je avonturen, of het gebrek eraan, ik ben in ieder geval een trouwe lezer!

    Liefs

  • 01 Augustus 2012 - 15:31

    Loes Van Sloten:

    Home sweet home. En als je weer thuis bent wil je na een maandje weer weg. Zo zit een mens nou 1 x in elkaar. De zucht naar avontuur zal altijd blijven. En wat heerlijk dat je dan altijd op thuis terug kunt vallen. Nou, en al vind jij dat je niks beleeft, wij lezen graag hoe je dat doet, want wij kennen jouw nieuwe wereld niet. Dus ga lekker door met schrijven. Enne, zeker weten, de zomer komt eraan. Doei, kus en liefs van Loes

  • 02 Augustus 2012 - 09:11

    Monique:

    Leuk om weer een verslag van je te lezen. Je hebt vast last van een winterdip en je bio-ritme is natuurlijk helemaal op de hobbel. Het is hier momenteel heerlijk weer. Gisteravond nog in de dansschool geweest voor ons wekelijks rondje zomertraining. Dansen zul je ook echt wel missen. Zijn er geen dansscholen in de buurt bij jou of wordt er niet zo gedanst in New Zeeland?
    Groetjes en tot je volgende verhaal, Monique

  • 04 Augustus 2012 - 01:33

    Rachel:

    Heee,

    Neeee jij was neit betweterig:) Hahah, oeps;) Nee echt zonder grappen dat meen ik! Je hebt een leuk stukje geplaatst, op het stukje na waarbij je zegt dat het niet leuk is in de avond! Daaaar gaan we verandering in bregnen;) Kom volgende keer met ons mee stappen! Gisteren tad in geweest en je kijkt je ogen uit wat hie rrond loopt!!! Rokjes waarbij je alles ziet, typische engels! ge-wel-dig;)
    Kom naar de koffie groep anders? of naar de activiteiten? dan kunnen we gaan afspreken! Spreek je snel en hoop snel meer van je teleze. Maar dan ga jij zeggen: de Intern van dream aupair is zooooo betwetrig;) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 16589

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: