Iedere dag wat nieuws ... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Iedere dag wat nieuws ... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Iedere dag wat nieuws ...

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

08 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tja, alweer een reisverslag. Straks zal het wel veel minder worden, want morgen begint het dagelijks leven, maar de eerste week heb ik gewoon zo veel beleefd dat ik het even kwijt moet ^^.
De eerste echte dag word vanalles voor me geregeld zoals m'n sofinummer en een bankrekening. Aan het eind van de dag ga ik nog even een kijkje nemen bij de haven, wat een uitzicht, zo mooi!
Na een ontbijtje met Morly (m'n duitse kamergenoot) word ik naar de First Aid Child Care van St. John gebracht. Een EHBO cursus over kinderen en baby's. Het was zeer interessant, maar ik hoop het echt nooit toe te hoeven passen.
Vrijdag is de dagtoer van Stray door Auckland. Om 10.10 uur worden we voor het hostel opgehaald. We zijn met z'n 17en, groot en deels zijn Duitse backpakers. Eerst rijden we naar de Sky Tower waar we een klein spelletje doen, dat ik win. De reisleider (Chucky) verteld me dat ik net een sprong van de Sky Tower heb gewonnen, OMG!!!!! Ik heb niet eens tijd om erover na te denken, want ik moet meteen achter hem aan rennen. Tja en daar sta ik dan op 192m hoogte kijkend naar beneden, doodsbang zijn. Het eerste stuk was super eng, alsof je de diepte in sprinkt (heb ook lekker hard staan gillen XD) maar daarna gin het over in een soort van kabelbaan en dat was echt super gaaf!! Zou het zo weer doen! :D
De reis gaat verder naar een bierbrouwerij waar we bier proefen en een lunch eten. Dan gaan we verder naar de harbour bridge. Sommige gaan hier bungy jumpen, maar dat gaat mij toch net iets te ver XD. Iedereen moet een helm dragen en een zekerheidskabel om z'n middel, want we gaan niet over de brug, maar er onderdoor. En dan zitten de 6 uur er al weer op. Het was echt een super gezellige toer.
Maar dan komt het spannendste gedeelte van de dag... de ontmoeting met de familie!! De familie is echt super aardig en proberen er alles aan te doen, dat ik me op m'n gemak voel. De baby (Marcela) is een schattig mollig babytje, dat de hele dag lacht, en Xavier is een beejte als Xander, vraagt super veel aandacht :P ohwja en hij denkt dat ik van een andere planeet kom "heb je wel eens een vork gezien, ken je wel een appel..."
Ik ben er vandaag achter gekomen, dat Kiwi's super aardig en behulpzaam zijn en dat Auckland echt prachtig is.
Zaterdag gaan we met de hele familie naar Piha Beach en naar waterfallen in de buurt. Ik heb het gevoel dat ik zo in een jungle boek ben gestapt. Allemaal zo onwerkelijk en prachtig!!
Vandaag zijn we naar het strand aan het einde van de straat gelopen, hebben ze me de omgeving van haar werk laten zien en zijn we naar Mt. Eden gegaan. Alweer een super geslaagde dag :)
En morgen begin ik dan aan het dagelijks leven. Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ik ben al opzoek gegaan naar dansscholen, maar gemakkelijk is het niet.

Liefs Regina

  • 08 Juli 2012 - 09:37

    Mama:

    nog maar één weekje in Nieuw Zeeland en al zoveel gezien. prachtige foto's.

  • 08 Juli 2012 - 09:44

    Antje:

    Klinkt allemaal geweldig. In een paar dagen al zoveel gezien en beleeft.

  • 08 Juli 2012 - 11:26

    Geralien :

    Hey Regina,

    Wat een lange reis heb je achter de rug zeg, gelukkig allemaal goed gegaan.
    Geniet van de komende tijd.
    Veel plezier in het verre NZ.

    Groetjes Geralien

  • 11 Juli 2012 - 19:55

    Hans:

    Ha Moppie,
    Spannende dingen beleef jij, zeg! Knap hoe je alles regelt. Mooi land en fijne zee. Kun je er surfen?
    Ik blijf je reisverslagjes lezen. Leuk om je te volgen en te lezen hoe het met je gaat en wat je beleeft. Al een dansschool gevonden? Mis je ons al? Zo te lezen niet.

    Groeten en een knuffel van Janny en Hans

  • 13 Juli 2012 - 10:24

    Regina Van Der Laan:

    Heel erg bedankt iedereen! :)

    Je kan hier super goed super goed surfen, het is alleen "winter" nou dus het water is nog iets te fris, maar ik denk wel dat ik surflessen ga nemen :) Ik heb al wel een dansschool gevonden, het niveau is veel lager, maar overal heb je zo andere passen, dus ik denk dat ik daar wel naar toe ga. Maar aangezien ik eerst engelse cursus heb iedere dag kan het pas later.
    en sorry, maar ik mis jullie nog niet :P Er is hier nog zo veel te doen, dat ik er nog niet aan wil denken naar huis te gaan.
    Liefs Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 16577

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: