Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

05 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een zeer geslaagd examen-/ afscheidsfeest en een zeer korte nacht sta ik met de hele familie om 10.15 op Schiphol. Na het inleveren van de koffers gaan we nog even een hapje eten en dan is het al tijd om afscheid te nemen. Na wat tranen weg te hebben geveegd ga ik door de controles, wat allemaal zeer snel verloopt. En dan precies om 14.05 vertrek ik dan echt. Dit is even best moeilijk omdat nou het gevoel echt komt, dat ik niet terug kan. Maar door een zeer aardige Noor die veel ervaring heeft met het vliegen word de vlucht van 11 uur een stuk aangenamer. Tijdens het uitstappen in Bangkok raak ik aan de praat met een Japanse die studeerd in Londen, hierdoor voorloopt de vlucht van Bangkok naar Taipai van "maar" 4 uur zeer snel. Hier nemen we afscheid van mekaar en sta ik er weer alleen voor. Het is even onduidelijk waar ik heen moet, maar dan kan ik toch echt beginnen met wachten (10 uur!) op het mega grote vliegveld waar niks te doen is. Eindelijk kan ik om 22.45 door de paspoortcontrol. HIer ontmoet ik Ginger, een Nederlandse die, blijkt, al de hele tijd in het zelfde vliegtuig heeft gezeten. Zij heeft al die tijd kunnen wachten in een luxe lounge van Cnina Airlines, lekker lullig dat ze dit mij niet even hebben verteld en nergens aangeschreven stond terwijl ik er wel naar gevraagd heb :S Het vliegtuig is best leeg dus we kunnen naast elkaar zitten aan het raam (kan ik eindelijk fotos maken! :))
In Auckland hebben we dan voor het eerst een strenge paspoort en koffer controlle. Hier kom ik gelukkig makkelijk doorheen, Ginger moet alleen haar wandelschoenen laten zien (zelf m stroopwafels en grote reep Milka mogen gewoon mee!!!) Maar dan in de aankomsthal zie ik niemand met mijn naambordje. Te vergeefs prbeer ik naar travel active te bellen of ze alles nog optijd hebben kunnen regelen, maar daar is het natuurlijk al savonds laat.
Opeens schiet me tebinnen, dat we ons niet eens voor hebben gesteld, als ik m´n naam zeg reageerd ze super verbaasd en zegt dat er net iemand vroeg of ze Regina was. Snel opyoek gegaan naar de jongen en gelukkig nog gevonden. Wat een r XD We worden beide bij het hostel uitgezet en gaan savonds nog wat eten. Daarna eindelijk douchen en slapen!!!!!!!!!

foto´s volgen

Liefs Regina

  • 05 Juli 2012 - 06:47

    Monique:

    Hoi Regina,
    Het reisverslag klinkt aardig indrukwekkend en dat allemaal in je eentje. Knap dat je het allemaal tot nu toe volbracht hebt. Hoop dat het snel went en we kijken uit naar je verslagen.

  • 05 Juli 2012 - 09:00

    Janita:

    Hee!

  • 05 Juli 2012 - 09:06

    Janita:

    Hoo dat ging even fout.
    Heel leuk om je verslag te lezen!! De lange reis zit erop, nu kan het echt beginnen:) Heel veel plezier met het ontmoeten van je gezin! (morgen?) Liefsxx

  • 08 Juli 2012 - 06:26

    Regina Van Der Laan:

    Hey Moniek, dankje! Het is gewoon super leuk om iedere dag weer wat nieuws te beleven en nieuwe mensen te ontmoeten, dus vind het ook nog helemaal niet erg " alleen" te zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 16578

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: