Haere ra - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Haere ra - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Haere ra

Blijf op de hoogte en volg Regina

26 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, Waiheke Island

Dat was het dan … Het jaar is bijna voorbij ..
Vrijdag gaat het vliegtuig richting huis ... Over minder dan een weekje ben ik gewoon weer thuis, eten we weer met de hele familie, slaap ik in mijn eigen slaapkamer en kan ik iedereen weer knuffelen XD en ... is mijn avontuur voorbij ...
Echt een apart gevoel en lastig te realiseren. In een jaar heb ik hier echt een leven opgebouwd. Ik ben net sinds een paar dagen weer terug bij mijn gastgezin en dat voelt zich weer zo normaal aan. Ik kan me nog echt niet voorstellen hoe het is weer thuis te wonen. Ik ben blij dat ik als afscheid nog een weekje bij mijn gastgezin ben, maar vrijdag vind ik het echt tijd naar huis te gaan! Een jaar is lang, ik mis mijn familie en vrienden best wel erg ... het Nederlandse eten! En een gewoon “normaal” leven, waar ik niet zo afhankelijk ben van anderen. Tijd om te gaan dus ^^
Spijt dat ik zo lang van huis ben geweest heb ik echt niet. Natuurlijk was het niet altijd makkelijk, zijn er gewoontes in mijn gastfamilie waar ik me mateloos aan iriteer en waren er natuurlijk momenten, waar ik het liefste het eerste beste vliegtuig naar huis had genomen, maar over het algemeen heb ik echt een te gekke tijd gehad!! Veel plezier gehad, leuke dingen gedaan en beleefd en vooral heel heel veel mooie plekken gezien :O tja .. ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik mijn leven dit jaar geheel heb genoten ^^ Maar ook ben ik zelf best veranderd ... zekerder van mezelf, veel openen en spreek gewoon vreemde mensen aan ... ik ben niet meer Verlegen!!!! :D Ik denk dat ik hier bijna het meest blij om ben! Dit maakt het leven zo veel makkelijker ^^ Hopen dat ik thuis nog steeds zo ben en dat jullie mij desondanks nog mogen ^^

Tja .. en verder heb ik dus de afgelopen 6 weken gereisd door het zuider eiland. Het was echt GEWELDIG!!!! Het had gewoon niet beter gekunt! Ik kon het super goed vinden met mijn reispartner Johanna (we kenden eklaar van te voren niet eens echt, dus dat was echt wel geluk) en we hebben gewoon z’o z’o veel gezien en vooral ook beleef! 4000 foto’s gemaakt :$ Maar dat kon ook niet anders, want iedere plek is weer zo anders. Van gletsjers tot gele zandstranden tot fiordlandschappen tot een ruige zwarte kustlijn en nog veel meer!! Echt gewoon Geweldig! We zijn op de meest sprookjes achtige plekken geweest die niet te beschrijven zijn, zo apart en mooi!!

De mooiste plek van heel Nieuw Zeeland vond ik toch wel Marlborough Sound (in het noorden van het zuider eiland). Hier hebben we 3 dagen de Queen Charlotte track gelopen (intotaal 17.5 uur) We liepen over de top van de bergen waardoor je aan beide kanten de “Sounds” kon zien. Azuur blauw water met af en toe een grote groep dolfijnen en je loopt als het ware door de jungle met zo veel palmbomen en varens. Echt prachtige postkaarten uitzichten!!! Verder vond ik de Doubtful Sound erg mooi (in het zuiden van het zuider eiland). Hier hebben we een 8 uur duurende cruize gedaan. Ook hier is het water zo prachtig blauw en de fiorden zijn echt indrukwekkend! In mt Cook national park hebben we ook een hele mooie wandeling gemaakt en vooral Key Summit in de buurt van Milford Sound was echt geweldig!! We zijn 2 uur lang alleen maar omhoog gelopen op een 900m hoge berg, maar op de top werden we daarvoor met een 360 graden uitzicht en een sprookjesachtig meertje/vijver beloond!! PRACHTIG!

Ennn ... zoals vele denk ik al weten was er een ander letterlijk en figuurlijk hoogtepunt – mijn Skydive in Abel Tasman!!! Dit was echt zo gaaf!! Nooit gedacht dat ik zoiets ooit zou doen, maar zo zo geweldig!! Ik zou het iedereen aanbevelen te doen ^^ Echt zo’n kick natuurlijk, maar ook het uitzicht was zo mooi!!

Maar we hebben ech tnog zo veel meer gedaan en gezien (en ik denk dat jullie geen idee hebben waar al die plekken zijn in Nieuw Zeeland). Dus.. over iets van 5 daagjes (!! :O) ben ik terug in Nederland en kan ik aan alle geinteresseerde mijn verhalen vertellen en fotos laten zien, want daar heb ik meer dan genoeg van ^^ Dit is denk ik ook wat leuker dan een blog lezen :P

Intotaal zijn we 4.074km gereden :$:$ Beetje veel, ik denk ook dat we bijna alles van het zuider eiland hebben gezien. En zijn we 68 uur gelopen!! Waar ik eerlijk gezegt best trots op ben ^^ Het is gewoon een feit dat je naar Nieuw Zeeland moet komen voor de natuur en niet de “steden” (die ze dus ook niet hebben). En je komt eigenlijk alleen op de aller mooiste plekken door er heen te lopen, dus hebben wij dat gedaan ^^ Zwaar was het wel, want het is echt niet zo vlak als Nederland, maar zekers de mooite waard!

Tja ...
Dit was dan mijn laatste blog vanuit Nieuw Zeeland ... Een beetje minder uitgebreid en interessant (sorry) maar dat komt omdat ik nou echt bijna thuis ben en het veel leuker is alles persoonlijk te vertellen =)

Ik wil jullie erg bedanken voor het lezen en de Leuke/lieve reacties!! Maar niet getreurd ... ik ben aangenomen voor de studie Tourism Management, dusz... het reizen is nog lang niet ten einde en er zullen dus waarschijnlijk nog veel meer verslagen uit andere landen komen ;)

Liefs Regina en hopelijk tot snel!! Xx

  • 28 Juni 2013 - 21:55

    Loes:

    Het is iedere keer leuk geweest om je verhaal te lezen. En je foto's te bekijken. Soms midden in de nacht. Je hebt veel geschreven en prachtige foto's gemaakt. En als je straks weer thuis bent kunnen we zien hoe je nog steeds geniet van alles wat je hebt gedaan want dat gevoel gaat zomaar niet voorbij. Ik kan me nog als de dag van gisteren voor de geest halen hoe je aan het worstelen was om je koffer op een fatsoenlijke manier vol te proppen en toch niet boven de 20 kg uit te komen. Wat denk je, gaat het nu gemakkelijker? Of laat je kleren achter of iets anders? Ik wens je een hele goede reis en tot gauw knuffels. Liefs van Loes doeiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 902
Totaal aantal bezoekers 16537

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: