Lonely … I am so lonely … - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Lonely … I am so lonely … - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Lonely … I am so lonely …

Blijf op de hoogte en volg Regina

01 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Waiheke Island

Maargoed dat het vandaag pas 1 mei is en niet gisteren, anders was ere en zeer trieste/negatieve blog gekomen ... MAAR .. we hebben sinds vandaag weer internet ... DUS ... alles is weer een stuk zonniger geworden (het weer trouwens ook ^^)dus de blog zal dan hopelijk ook niet zo negatief worden :)

Woensdag 10 April zijn we van het mooie huis in Grey Lynn naar een, tja hoe zal ik het zeggen, best wel verschrikkelijk huis in Westmere verhuist. Dit is maar 5 minuten met de auto van Grey Lynn, maar de omgeving is toch een stuk anders, geen leuk park/speeltuin, geen aupairs op loopafstand, geen supermarkt op loopafstand, meteen aan de drukke weg ... Ook hebben we sinds we zijn verhuist geen TV en internet meer (3 weken zonder dus!), wat behoorlijk ongemakkelijk uitkwam omdat er nog veel voor de reis geregeld moest worden. M’n vrienden hier waren opeens ieder weekend weg, het mooie weer had er ook wel genoeg van, dus er waren constant stortbuien ... veel blijft er dan niet over ... Voor de 100ste keer m’n reisboek doorbladeren of In de kamer zitten met een half sneeuwende tv en schreeuwende kinderen om je heen of op bed liggen en muziek luisteren ... maar daar krijg je na een tijdje ook wel genoeg van ... Nee, een erg plezierige tijd was dat niet. Ik moet toegeven dat ik behoorlijk heimwee kreeg en het liefste weer thuis een normaal leven had :(:(
Erg jammer dat mijn laatste maand zo moest verlopen, want hierdoor begon ik ook erg te twijfelen hoe lijk mijn gastgezin nou echt is ... M’n gastouders zijn echt super aardig tegen mij, maar hun lifestyle, hoe ze de kinderen “opvoeden” en hoe de kinderen zich gedragen, dat vind ik eigenlijk maar helemaal niks en heb er nou ook meer en meer dan genoeg van! MAARGOED ... daar valt nou niks meer aan te veranderen en ik heb genoeg verhalen gehoord over andere gastfamilies waar het niet veel beter is en ik heb desondanks een super leuke tijd met hun gehad, dus ik probeer dit maar gewoon te vergeten :D

En zo heel moeilijk zal dat waarschijnlijk niet zijn ... WANT ... over 12 daagjes zit ik in het vliegveld naar Christchurch (het zuider eiland)!!!!!!! :D:D Ik heb zaterdag de campervan gezien (ziet er zo gaaf uit) en de laatste dingetjes worden geregeld dus het begint nou allemaal werkelijkheid te worden! De kriebels in m’n buik vermeren zich ook al XD Hier heb ik zo lang naar uitgekeken en nou is het bijna zover!!!!!!
Alles wat ik wou doen op het noordereiland heb ik gedaan en ik heb mijn certificaat binnen, dus ik ben er helemaal klaar voor!
Alleen nog de laatste keer surfen staat op m’n lijstje, gewoon omdat ik daar geen afscheid van kan/wil nemen en natuurlijk een Goodbye-Party voor vrienden en .. That’s it!

Marcela begint nou met het opbouwen van Daycare, dus tot dat ze een nieuwe au-pair hebben (wat nog wel even kan duren) gaat zij daar 4 hele dagen in de week naar toe (best zielig, zo lang, hoewel ze er wel aan toe is met andere kinderen te spelen want thuis verveeld ze zich mateloos) Ik ben echt heel benieuwd hoe ze dat gaan doen als ik weg ben. Ik doe echt al meer voor ze. De kamer en keuken word altijd opgeruimt, het eten voor de kinderen en ons word klaargemaakt, ik zorg ervoor dat er genoeg eten in huis is en er word vaak even opgepast als hun even iets voor het nieuwe huis moeten doen ... Kate zegt al dat ze het helemaal niet ziet zitten :$:$ ... We zullen zien ...

In verhouding met de andere maanden heb ik niet veel bijzonders gedaan, maargoed wat moet je ook doen als je bijna alles al gedaan hebt en als het regent (wat het bijna de hele tijd heeft gedaan -.-) is er bijna niks meer te doen, Nieuw Zeeland is echt een “buiten” land. Desondanks ben ik wezen squashen, standup paddle boarding, glow in the dark mini golf en afgelopen weekend naar Karekare geweest. Dit is een strand aan de westkust. Maar een uurtje vavn de drukke stad, maar zo wild en verlaten. Echt heel mooi en heel apart! ’s Avonds had ik een verjaardag en de “Dutch Queensparty” in de stad!Ik had niet verwacht dat er zo veel nederlanders in Auckland zouden zijn. De helft woont er en de helft aan het reizen. Allemaal oranje gekleed en een super hollandse zweer, heel gezellig :)
Na een korte nacht ging het zondagochtend met Raphaela naar Waiheke Island, eindelijk! Een wijn-eiland, 3 kwartier met de veerboot (ik leer het wel mam:P) van hier. Waiheke staat bekend voor het mooie fietsen, tja .. mooi was het wel, maar ook behoorlijk vermoeiend, het is er nog al bergachtig! We hadden echt zo’n geluk met he weer, blauwe lucht en een stralende zon, mooie strandjes bekeken en natuurlijk een kleine wine-tasting gedaan. Ik heb vanalles geprobeerd, maar ben toch echt geen wijndrinker, geef mij maar een biertje :P Hoewel de Sauvignon blanc nog wel te doen was ^^

Nog 6 dagen werken, 2 keer zumba en 2 weekenden leuke dingen doen met vrienden en van het uigaansleven genieten ^^ ... en dan gaan we naar DE VERLATEN WERELD!!!

Heel erg bedankt voor het lezen en tot over 7 a 8 weken want de volgende blog zal ik waarschijnlijk pas na mijn reis schrijven ... of ik moet al zo iets speciaals beleeft hebben dat ik het niet voor me kan houden :P)

Liefs Regina

  • 01 Mei 2013 - 10:06

    Monique:

    Regina,

    Geniet nog van je laatste dagen(al zal dat wel moeilijk zijn). Heel veel plezier met je rondreis en een veilige reis weer terug naar huis!

    Groet Monique

  • 02 Mei 2013 - 22:55

    Loes:

    Inderdaad, je laatste verhaal van het Noordereiland is ietsje minder positief. maar er ligt heel wat in het verschiet. Jammer dat je niet vanuit een luxe kamer je afscheidsblog kunt schrijven maar ach je hebt al zoveel leuks beleefd, deze paar dagen trek je ook nog wel. En dan: op, naar het grote avontuur. Er zal vast niet altijd internet zijn dus wij zien de verhalen misschien pas als je weer terug bent. Heel veel plezier en een hele goede reis. En wees voorzichtig meis. Doei groetjes liefs van Loes.

  • 08 Mei 2013 - 08:11

    Regina Van Der Laan:

    @Monique: Heel erg bedankt, zal ik doen :)

    @Loes: Tja .. ik laat alles gewoon over me heen komen nou :/ Dankje dankje ^^ Zal ik doen :)

    Liefs Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 16564

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: