Little road trip ^^ - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Little road trip ^^ - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Little road trip ^^

Blijf op de hoogte en volg Regina

03 April 2013 | Nieuw Zeeland, Coromandel

En dan is het alweer April … Dubbele gevoelens blijven me teisteren …

Hoe kan ik ooit afscheid nemen van zo’n prachtig land waar altijd wat te beleven valt (... als de zon schijnt). Ik kan niet genoeg krijgen van alle avonturen die ik rijkelijk beleef – maar aan de andere kant – het weer word nou echt minder, waardoor er veel minder te doen valt en ik heb eerlijk gezegt genoeg van het oppassen en me altijd aanpassen aan m’n gastgezin en wie weet wat ik allemaal ga beleven als ik ga studeren, het reizen zal in ieder geval nog lang niet ophouden. ... Ja ... ik denk dat ik er nou wel klaar voor ben om verder te gaan ^^ ... Joehoe!! Nog maar 6 weekjes en dan ga ik al naar het zuider eiland!! :D
Dag en nacht gaan al die gedachten door m’n hoofd, ik word er helemaal gek van XD haha

Ik weet niet wat het is (nouja misschien de slechte eetgewoonten) maar de kinderen zijn zo vaak ziek! Echt niet normaal en dan ook erg ziek. Met kerst hadden ze iets met hun mond, daarna een “tummy-bug” en 2 week geleden kreeg Xavier “chicken pocks” over pasen had Marcela meer dan 40 graden koorts en nou heeft ze waarschijnlijk ook de chicken-pocks ... :S

Tja, ik heb deze maand, op het afgelopen paasweekend na, niet heel veel beleefd ... In iedergeval voor jullie interessant ^^ ... laten we het er op houden dat ik mij deze maand iets meer verdiept heb in het leven op de “Navy” ;) Maar dat is nou allemaal weer voorbij (jammergenoeg:() Ach .. waarschijnlijk wel beter zo.
Verder een paar filmavondjes gehad met meiden, wat altijd gezellig is en we zijn weer wezen surfen!! Dit keer in Omaha. Voor maar $35 konden we de hele dag surfen, dus daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Ik heb 4 uur op m’n surfboard gestaan, maar het ging ook zo goed, ik kon er gewoon geen genoeg van krijgen ^^OH ik hou zo van surfen!!! Thuis zei Kate tegen Edward dat het belachelijk is dat hij maar 1 keer met mij is wezen surfen en dat hij dat sowiezo nog een keer moet doen voordat ik weg ga XD Hopen dat we binnenkort gaan nou de zee nog warm is :)

En afgelopen weekend ben ik dus door Coromandel Peninsula gereisd. Inplaats van een gezellig pasen met veel lekkers heb ik een zeer leuk en vooral avontuurlijk weekend gehad (Ik zal alle feestdagen volgend jaar dubbel en dwars inhalen want ik mis het stiekem best wel :$)
Aangezien al m’n vrienden (I know, klinkt heel zielig :P) naar het zuider eiland zouden gaan of andere plannen haden, heb ik maar in facebook gepost dat ik opzoek was naar reisgenootjes die zin hadden om door Coromandel te reizen. Al snel (na iets van 10 minuten!) hadden we een auto vol. Auto gehuurd, campings geboekt en een plan gemaakt wat we allemaal konden gaan doen en daar stonden we dan vrijdag ochten voor het verhuurbedrijf. Ik moet zeggen dat ik best gespant was hou het zou worden omdat ik nog niemand kende, maar het was boven verwachtingen goed. 4 meiden en 1 jonge, een wat anders dan normaal, maar dat beviel juist heel goed. Waarschijnlijk vooral omdat hij net zo’n camera-freak is als ik en zelfs dezelfde camera heeft ^^ Na het spelen van Tetris met de tassen in de kofferbak zijn we opweg gegaan. De eerste dag hebben we een stuk gelopen in Karangahake Gorge over super lange swingende hangbruggen. De volgende dag zijn we naar Hot-water-beach gegaan. Door een heetwaterbron onder het zand kan je bij eb je eigen “hot-pool” graven. Een zeer apart gezicht. 100 man als een gek graven in het zand opzoek naar een warme bron en die dan snel beschutten tegen de golfen. Tja .. daar stonden we dan zonder schep wat te kijken en bedenken hoe we dit zouden aanpakken. Na een paar keer de voeten behoorlijk verbrand te hebben ben ik gewoon op wat mensen afgestapt en konden we bij hun zitten - veel makkelijker toch ^^ Nadat ons “badje” begon te bubbelen (oeps beetje heet) hebben we een verkoelende duik genomen en zijn verder gegaan naar Cathedral Cove. Jammergenoeg was het weer niet zo goed als de vorige keer, maar het zag er nog steeds prachtig uit. Na een ZEER regenachtige nacht, waardoor een van de tenten geheel doorweek was, hebben we ons klaargemaakt voor een lange rit naar “the top of Coromandel” / “Port Jackson”. Klinkt erg stoer ^^ en dat was de rit maar zekers ook de omgeving daar!! Wie had ooit gedacht dat ik met een zeer volgeladen auto op een slingerende “gravel road” langs de kust van Nieuw Zeeland zou rijden. We hebben in ieder geval erg leuke filmpjes gemaakt :P en natuurlijk heel veel foto’s!! Het is ook zo mooi daar!! Ik denk dat Coromandel Peninsula de mooiste plek van het noorder eiland is! :D De laatste dag zijn we nog naar New Chums beach “geglibberd”. Dit strand werd in 2005 als de nr 10 mooiste strand van de wereld benoemd en is alleen te voet bereikbaar. Een half uur lopen over een zeer uitdagend/glibberig pad over de stenen langs de zee en door de “jungle”. Echt een super mooi strand!!! Allemaal palmbomen, super wit en zacht strand en een heldere azuur blauwe zee!! PRACHTIG!!! :D Het water was zo doorzichtig dat je tijdens het zwemmen je kleine teen nog kon zien ^^ Omdat de auto om 5 uur al terug moest zijn hebben we verder die dag niet veel gedaan, behalfe lang in de file te staan -.- Maargoed intotaal dus een super super geslaagd weekend gehad en leuke vrienden aan over gehouden. Oh wat hou ik hier van ^^ haha.

Over iets minder dan 6 weken zit ik al in het vliegtuig naar Christchurch. Nog 6 keer Zumba, 6 vrije woensdagen, 6 weekenden ... Het klinkt zo kort!! Ik zal de laatste dingen van mijn to-do-list afwerken, het fotoboek afmaken en m’n afscheidsfeestje voor vrienden regelen ..
Aan de ene kant ben ik daar zeer blij om, maar aan de andere kant wil ik er nog niet aan denken ... weer afscheid nemen .. ik hou daar echt niet van :(

Dit weekend moet alles ook al ingepakt worden en zal ik al m’n spullen uitzoeken omdat we weer gaan verhuizen. Nog steeds niet naar het nieuwe huis, want die is nog niet af -.- maar naar een ander huurhui. Hier zal ik dan nog 4.5 weken wonen. Hierdoor zal het afscheid nog dichterbij voelen. Je merkt dat Kate en Edward er ook nog niet aan willen denken. De kamer voor de aupair in hun nieuwe huis is “Regina’s kamer” hoewel ik er hooguit een weekje in zal slapen, zo lief!

Ja ja, wat een avontuur ...

Ik zal proberen begin Mei nog een verslag te schrijven voordat ik vertrek en zal waarschijnlijk de laatste na mijn rondreis eind Juni schrijven ..

Bedankt voor het lezen

Liefs Regina Xx

  • 03 April 2013 - 09:38

    Monique Van Der Kolk:

    Hoi Regina,

    Ik lees net je verslag en proef tussen de regels door dat je het toch ook wel fijn vindt dat het einde in zicht is en je straks weer naar je eigen familie gaat. Wat ik zo allemaal van je lees heb je het prima naar je zin en dat is ook fijn.

    Groet Monique

  • 03 April 2013 - 22:36

    Loes:

    Hai, vorige keer helemaal vergeten een reactie te schrijven. Ik lees je verhalen en bekijk je foto's. Zo bijzonder als het daar is. Maar begrijp ik goed dat de zomer daar nu al op z'n eind loopt? Gaat wel snel. Ja, en een jaar is ook zomaar voorbij. Zal ook wel lastig worden als je afscheid gaat nemen van je nieuwe familie maar ja, dat betekent ook dat je jouw eigen familie al gauw weer terugziet. Raar allemaal. Maar je geniet nog steeds volop van alle dingen die je onderneemt en dat is het belangrijkste. Je bent zeker ook al een kei van een chauffeur geworden onderhand. Zit je nog wel eens op een fiets? Haha, ik kan ook gek doen. Geniet nog maar even door de laatste paar weken. En ook nog maar een keer verhuizen pffff. Doei, liefs van Loes.

  • 04 April 2013 - 00:16

    Regina Van Der Laan:

    @Monique: Ja inderdaad. Er zijn gewoon dingen waar ik me telkens een beetje aan irriteerde en die beginnen steeds meer te irriteren. En je telkens afvragen of het wel goed genoeg is wat je doet... Ik wil mjn eigen leven nou opbouwen. En ik begin m'n familie en vrienden nou wel erg te missen en heb gewoon zin om ze alles te vertellen ^^ Oh ja ik heb het opzich nog prima naar m'n zin en maak er nog het beste van!!

    @Loes: Leuk dat je mijn verhalen zo volgt! :) Ja jammergenoeg is de mooie zomer nou voorbij :( Maar hij was uitzonderlijk lang, het mooie weer begon in November en eindigde midden Maart, dus ik heb niks te klagen ^^ Ja een heel dubbel allemaal. Maar ik verheug me wel heel heel erg op het moment dat ik ze weer in mijn armen kan sluiten op het vliegveld!! Haha, ja een goede chauffeur op de linker kant van de weg in een automaat :P Dus geen idee hoe goed ik ben als ik terug ben ;) Hoewel ik in mijn toer in een handgeschakelde campervan ga rijden.. dus dat zal veel goedmaken. Ja ik heb gelukkig hier een fiets. De laatste tijd rij ik maar 1 a 2 keer per week, maar het fietsen is hier ook ietsje zwaarder als thuis ^^ Dankje, zal ik doen! :D Tja.. dit weekend weer dozen inpakken. Het voordeel is dat ik een extra zakcentje kan verdienen (A) haha

    Liefs en bedankt voor de reacties :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 16561

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: