Over de wereld in 2 weken ... - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu Over de wereld in 2 weken ... - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

Over de wereld in 2 weken ...

Blijf op de hoogte en volg Regina

10 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Tongariro

2013, Het lijkt nog z over weg (waarschijnlijk omdat de jaarwisseling meer op een beachparty leek) maar we leven er al in .. Wat vloog de tijd voorbij!! Ik heb echt niet normaal veel beleefd, veel hoogtepunten gehad en dingen gedaan die ik mijzelf nooit zou hebben toevertrouwd. Ik bezef nou meer dan ooit tevoren wat mijn familie en vrienden voor mij betekenen!!
2012, wat een jaar zeg, mijn Abitur gehaald en toen helemaal afgereist naar Nieuw Zeeland waarvan ik na 6 maanden al meer heb gezien dan van Nederland. Nouja ... het meeste heb ik in de afgelopen 2 weken gezien.

Vrijdag 28 December zijn Svenja, Raphaela, Merle en ik met de auto vetrokken om door Northland (het bovenste stuk van Nieuw Zeeland) te reizen. We hebben zo veel uiterste dingen gezien en gedaan. De Grand Canyon beklommen op Baylys Beach, door een subtropisch regenwoud gelopen in Waipua Forest met Kauri bomen van meer dan duizend jaar oud. Hier staat de grootste Kauri boom van Nieuw Zeeland, Tane Mahuta 2.300 jaar oud / 50m hoog / 5m doorsnee en 20m omtrek. Huge! Daarna zijn we afgereist naar het hoogste puntje van NZ, Cape Reinga, waar de Tasman Zee in de Pacifische Oceaan overgaat, hebben we gezandsurfed in een soort woestijn in Te Paki (Cape Reinga), zijn we over een oneindig strand gelopen (90 mile Beach), met dolfijnen gezwommen in Paihia! En door een “geheime” grot gelopen om glowwurms te bewonderen... dit allemaal in maar 1 week!
Ik weet niet eens wat ik het beste vond want alles was op zijn eigen manier heel speciaal en super mooi!!

Een paar dagenlater heb ik m’n backpack ingepakt en ben ik in m’n uppie naar Tongariro National Park gegaan. Tongariro National Park is het oudste nationale park in Nieuw Zeeland. “The three andesitic volcanoes at the heart of the park, the mountains Tongariro, Ngauruhoe and Ruapehu, form the southern limits of the Taupo Volcanic Zone, part of the Pacific Ring of Fire. Volcanic activity in the zone started about 2 million years ago and continues today. Ruapehu and Ngauruhoe are two of the most active composite volcanoes in the world. In 1995 and again in 1996 Ruapehu erupted in spectacular fashion, sending clouds of ash and steam skyward and mantling the surrounding snow fields and forest with a thick film of ash” En een deel van de track is afgesloten omdat in Oktober en November omdat de Te Maari Crater op mt Tongariro uitbarste en nog steeds gas en er soms lava broken uit de krater komen ... Tja, niet heel veilig, maar dat maakt het alleen maar spannender toch ^^
Ik was vanplan de Tongariro Northern Circuit te lopen, een 3 daagse track, aleen was het erg lastig om je hiervoor voor te bereiden omdat er zeer weinig informatie over deze track is en ik dus veel te veel kleren en eten mee had, waardoor m’n backpack veel te zwaar was en ik de tas ook nog een s verkeerd droeg, waardoor na het eerste halfuurtje m’n rug al verschrikkelijk pijn deed :/ Dus heb ik de eerste dag met de helft van m’n spullen de Tongariro Crossing (het mooiste gedeelte van de track) gelopen en ’s nachts in een hut zonder stroom met water van het dak aan de voet van de vulkanen geslapen. De volgende dag heb ik maar 2 uurtjes gelopen naar Soda Springs en heb van de prachtige natuur genoten en de laatste dag ben ik met al m’n spullen naar Whakapapa Village gelopen. Dit stuk ging door allemaal riviertjes, de meeste gelukkig droog maar het was zeer plezierig telkens op en neer te lopen ipv alleen maar omhoog. De vulkanen waren zeer indrukwekkend, vooral de lava stroom van 38 jaar geleden van Mt Ngauruhoe en de zeer intense kleuren. Een super ervaring! Intotaal heb ik 12 a 13 uur gelopen en was dus blij na 5 dagen weer in m’n eigen bedje te liggen. Ik kwam thuis met bijna 600 foto’s die ik nou mag gaan uitzoeken, wat niet makkelijk is want ze zijn eigenlijk allemaal mooi of laten goed zien hoe het eruit zag .. Wat een zwaar leven heb ik toch XD Ik moet toegeven dat ik op het moment zeer gelukkig ben, kan ook niet anders na zo’n super vakantie en nou in een zomers jurkje buiten in de zon, 25C, dit verslag te schrijven ^^

Tja wat heb ik verder in December gedaan ... één ding is zeker, ik heb nog nooit zo veel kerstactiviteiten gedaan en zo weinig kerstgevoel gehad!!
Heel veel kerstactiviteiten met Marcela (Mainly Music, Playgroup,..) kerst van dansen, “Christmas in the Park” wat wel echt goed was! De hele namiddag en avond live muziek, goede muziek, niet alleen kerstmuziek en aan het einde het mooiste vuurwerk dat ik ooit heb gezien!! De volgende dag ben ik met de kinderen en de opa en oma naar de “Irish Club” gegaan waar kerst werd geviert en tot slot het kerstfeest van werk (Trelise Cooper) wat ook erg gezellig was. Maargoed, als je ondertussn de gehele tijd in je korte broek rondloopt lukt het echt niet een kerstgevoel te krijgen.
Tussendoor zijn we ook nog eens verhuist. Ja ik tref het erg met verhuizen, alsof ik ervoor geboren ben -.- In ieder geval wonen we nou stukken beter dan daarvoor. Een veel groter huis met tuin en stukken veiliger voor de kinderen. Én ... ik slaap alleen beneden waardoor ik niks van boven hoor en eindelijk uit kan slapen! Echt Top! Het enigste nadeel is dat we nou verder van zee wonen .. ik moet er nou met de fiets naar toe ipv lopend (A)
Marcela is 1 geworden maar door het verhuizen werd dit niet erg grootst geviert (ze is nou wel groot trouwens! Hoe snel ze veranderd, niet normaal!)
En ik heb kerst geviert met m’n gastfamilie .. nouja geviert .. ik heb de kerstdagen overleeft :S Zoals ik al had verwacht was het niet echt leuk, eigenlijk erger dan verwacht en had ik best wel heimwee... Eerste kerstdag stond de wekker al om 8 uur omdat Xavier niet langer kon wachten met uitpakken. Er lagen veel cadeau’s onder de kerstboom, niet normaal!! Het is hier normaal dat je ook cadeau’s voor de opa en oma, je broers en zusen, hun partners, hun kinderen en vrienden koopt, wat de kinderen weten. Dit doet dus iedereen, dus krijgt iedereen super veel cadeau’s en ook hele dure :/ Intussentijd dat Xavier cadeau’s openscheurde en meteen volgende cadeau’s eisde kreeg ik een tas met cadeau’s voor mij, allemaal spulletjes voor het backpacken en een tegoedbon voor Glassons twv $50 én ik heb het pakketje van m’n lieve familie opengemaakt met een heerlijk nederlands eten, kaartjes en 2 tegoedbonnen! (Thanks!!) Tja, ook goed verwend dus :$ Ik vond het erg jammer dat er helemaal geen oog voor elkaars cadeau’s was, het ging (zoals gewoonlijks) alleen maar om Xavier. Gelukkig waren ze erg blij met de cadeau’s di ik ze gaf. Om 11 uur zijn we met z’n allen naar Edwards moeder gegaan om daar engels te brunchen, zeer lekker. Ik netjes in een jurkje daarheen, blijkt dat iedereen casual gekleed ging ... Daar lagen natuurlijk ook super veel cadeau’s en iedereen had de cadeau’s voor de familie meegenomen. Tja ... en daar zat ik dan op een krukje toe te kijken hoe iedereen vrolijk cadeau’s open maakt ... Bij Kate’s ouders waar we om 4 uur heen gingen ging het precies hetzelfde :( Het diner was iig wel erg lekker. Kalkoen en een groot stuk ham. Maar een echte gezellige kerst was het niet :( 2e Kerstdag zijn we naar Edwards vader gegaan, waar iedereen wéér cadeau’s kreeg -.- Gelukkig ging ik hier om 5 uur al weg omdat ik met Merle naar “The Hobbit” zou gaan, wat trouwens een super leuke film is!! En goed op de natuur letten, de film is in NZ opgenomen ^^

En natuurlijk niet te vergeten ... mijn verjaardag!! Een TOP dag!! ’s Morgens kreeg ik cadeau’s van m’n gastouder (je kan echt zien dat ze me warderen :$) Een lief kaartje, een heel mooi silveren kettingje met een kiwi hanger en een kaartje voor het concert van Ed Sheeran!!! :D ZO GAAF!! Ik wou zo graag naar dat concert!! Daarna zou ik met m’n familie skypen. Ik maar denken dat papa op m’n verjaardag niet eens een half uurtje eerder naar huis kon komen zodat we genoeg tijd zouden hebben om te skypen ... blijkt dat familie v. Timmeren, Loes en allemaal vrienden er waren!!!! :D:D Ik was zo verrast! ZO LIEF!!! Super bedankt voor dat!! ♥ Daarna heb ik met m’n gastfamilie gebrunched in de skytover, zo lekker eten daar en zo’n mooi uitzicht! En aan het eind van de dag zijn nog een paar vrienden gekomen voor een BBQ, gewoon omdat het kan in December ^^

Vanaf maandag begint het “normale” leven weer, maar dit zal waarschijnlijk heel anders zijn dan daarvoor, hoop ik, want Marcela krijgt bijna geen borstvoeding meer, dus als ik geluk heb kan ik vaker met haar thuis blijven :)
En vanaf nou zal ik beginnen met het plannen van m’n reis door het zuidereiland want dat is al over iets meer dan 3.5 maand!! :D En.. het zoeken van een woning in Deventer.. want dat moet ook gebeuren :/ Het gaat allemaal zo snel voorbij ...

Iig een top maand dus, waarin ik zo veel heb beleefd! Nou nog even genieten van de vakantie want het weer is echt top .. en dan leven we naar het zuider eiland!! ^^

Heel veel liefs Regina ^^

  • 10 Januari 2013 - 08:05

    Regina Van Der Laan:

    sorry, beetje langer dan verwacht :$:$

  • 10 Januari 2013 - 12:05

    Loes:

    Het is idd een heel verhaal geworden maar als je zoveel beleeft en dat ook wilt vertellen, ja, dan wordt het een heel verhaal. Het is erg leuk om te lezen. ZO veel dingen die anders gaan dan hier. En dan al die cadeautjes. Nu snap ik ook wel die filmpjes bij "lachen om homevideo's' waar kinderen zo de pakjes open scheuren, hup cadeau aan de kant en de volgende scheurpartij. Het is ook gek eigenlijk, je doet daar allemaal dingen waarover je hier niet eens zou denken. Je gaat hier niet even naar Sicilie om over de vulkaan (Etna) te gaan wandelen. En al die prachtige zeedingen hebben we natuurlijk ook niet. Ja, wel lekker grauwe golven als het waait, dat is trouwens ook mooi maar meestal zo koud. Ojee. Nou ga ik ook een heel verhaal schrijven en dit is JOUW reisverslag. Ik geniet van je verhalen, geniet jij lekker verder in Kiwiland. Liefs van Loes.

  • 19 Januari 2013 - 00:07

    Regina Van Der Laan:

    Dankje Loes!! Ik ben blij dat mensen m'n verslag lezen en leuk vinden, anders zou ik het voor niks doen ^^Een reactie is dus helemaal leuk :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 16567

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: