GAAF!!! :D - Reisverslag uit Piha, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu GAAF!!! :D - Reisverslag uit Piha, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

GAAF!!! :D

Blijf op de hoogte en volg Regina

02 November 2012 | Nieuw Zeeland, Piha

Daar lig ik dan, heerlijk met m’n handdoekje op de rotsen aan de zee op het strand aan het eind van de straat in de brandende zon mijn blog te schrijven – DIT IS LEVEN!! :D

De afgelopen dagen was het weer echt super, dus als het even mogelijk was, was ik aan het strand te vinden ... waarom hebben we dit niet iets dichter bij huis?! Nieuw Zeeland heeft gewoon alles (iig qua natuur ..) ik begin er echt van te houden! Overal waar ik kom kijk ik mijn ogen uit, ik heb deze maand al heel veel plekken bezocht en ik zou ovveral zo weer teug gaan. Van Raglan naar Waitomo, Rotorua, Goat Island en Piha en dat in 5 weekenden .. ieder weekend wat dus :P

Naar Raglan ben ik met Mirjam en Charlotte gegaan. Raglan is een echte surfers plek. Buiten surfwinkels, een supermarkt, een paar huizen en een hostel is er niet echt veel te vinden. Wij wouden hier canoen maar door de harde wind was dit niet mogelijk, wel hebben we een wandeltocht naar de populair surfersplekken gemaakt, zoals Ngarunui Beach en Manu Bay. Manu Bay is wereld beroemd om de lange “left-hand breaks”. Hier werden dan ook de film Endless Summer en Last Paradise opgenomen (okey, niet dat ik ze ken, maar ze schijnen bekend te zijn ;)). De golfen waren echt emens en super constant, ik kon echt tijden blijven kijken naar de surfers, zo gaaf.
De volgende dag hebben we een toeristische route naar Waitomo genomen, door de bergen, langs de kust op een smalle onverharde slinger weg zonder bereik ... ik denk dat we op de de rit van ongeveer 2 uur maar een paar boederij’s en een stuk of 2 ‘a 3 autos tegen zijn gekomen, maar het uitzicht was echt “stunning” dus het was het wel echt waard! Eenmaal in Waitomo aangekomen werd een gezondheidsverklaring ondertekend en akoord gegaan met de voorwaarden (tja niet 100% save deze trip) ennnn ... kon het Blackwaterraften beginnen!! :D
2 uur onder de grond, lopen door een rivier in de grotten - kletteren over stenen - tussen stenen - stukken waar het water tot je knieen kwam of waar we zelfs moesten zwemmen - plekken waar je alleen kon kruipen of zelfs alleen konden buikschuifen, hoewel dat ook haast niet lukte, SUPER GAAF!! :D echt iets voor mij, zou het zo weer doen!!

Het weekend daarop ben ik weer naar Rotorua gegaan, dit keer echter met vrienden waardor het weekend er geheel ander uitzag. Toen we aankwamen hoosde het (tja, dat gebeurd hier ook erg vaak hoor!) dus konden we niet de parken in de stad bekijken, maar gelukkig ging het raften wel door. Het was echt ZO leuk!! We zijn gewoon van de hoogste te beraften waterval ter wereld afgegaan, 5 meter hoog was ie!!! :|
In het hostel waar we overnachtten ontmoette we 2 Groningers, zo toevallig (je kon gewoon zo erg zien dat dat Nederlanders waren ^^). Hier hebben we de hele avond mee gekletst.
De volgende ochtend stond Wai-O-Tapu op het programma. Dit is een actief geothermisch gebied. En we waren zelfs optijd voor de geyser die om 10.15 “uitbarst”, maar zoals mij al werd verteld deden ze hier bakpoeder in om hem te laten ontploffen, best teleurstellend dus :/ Maargoed het park was echt zo veel mooier dan verwacht!! Al die velle kleuren in het water en het kookte bijna overal, zelfs op de paden waar wij liepen. Heel indrukwekkend en onvoorstelbaar dat dit puur natuur is!
Om 1 uur hadden we een rondleiding door “The Living Thermal Village”. In dit dorp leven allen Maori’s, 65 mensen, en ze leven nog steeds een beetje in stijl van vroeger, ze koken hun eten bijvoorbeeld nog boven het stoom van de thermische bronnen. In de rondleiding werd ons vanalles over de Maori-cultuur verteld en er werd in klederdracht gedanst en gezongen.
Een zeer leerzame dag zou ik zo zeggen ^^

En afgelopen weekend ... het ALLER leukste van deze maand, de perfecte dag.... SURFEN!!! :D:D Het was echt ZO gaaf!! Ik wil gewoon nog een keer en nog een keer!! (A)
Zaterdag zijn we (Fleur, Els en ik) vroeg opgestaan, hebben een ontbijtje gegen, Max opgehaald en naar Piha gereden, wat echt een hele tocht was ... (Ik weet zeker, dat als ik terug ben ik een top chauffeuse ben :P) De wegen zijn echt verschrikkelijk hier! We moesten door de bergen met alleen maar super smalle wegen en super veel scherpe bochten waardoor we gemiddeld maar 40 of zelfs langsamer kon rijden. Hierdoor kwamen we natuurlijk te laat aan, maargoed..
Na wat oefenen op het droge met onze surfinstructeur Fill, kon het echte werk beginnen. Met het surfbord het water in! Omdat de golfen in Piha heel erg hoog en sterk zijn, was het best hard werken om de zee in te komen, maar als je dan eenmaal op het surfbord stond was het zo gaaf!! En het ging zelfs super goed!!
Dit is (tja alweer) echt iets voor mij!! :P
Ik denk dat ik Edward maar eens lief aankijk en hij mij dan hopelijk af en toe eens mee neemt te surfen (A)

Marcela kan inmiddels trouwens al lopen en ze is er zo trots op, super schattig! Voor mij zit stilzitten er dus niet meer in aangezien ze ook nog eens alles in haar mond stopt en super ondeugend is ... Maar toch blijft ze een schatje ^^

Over het weer ... voor de mensen die het weer in Nieuw Zeeland volgen, dit is best verwarrend.. ten eerste kan je het weer hier eigenlijk niet voorspellen omdat het zo snel veranderd en ten tweede zijn de temperaturen die aangegeven staan de luchttemperaturen, dus wanneer de zon niet schijnt. De luchttemperatuur is momenteel nog niet super warm (gemiddeld 17 a 18 graden) maar als de zon schijnt is het hier echt super heet!! Dit omdat er geen of een hele dunne ozon laag is. Deze week hebben we al een paar keer temperaturen tot iets van 25 graden gehad. Super zomers dus!! :D Ik ben dus ook al een paar keer verbrand :/ Ik ben gewoon niet gewent om me in te smeren, maar hier moet ik dat echt doen, want anders is het best gevaarlijk :S

Hoe ik deze maand zou willen omschrijven... hmm ik denk.. GAAF :P haha

I ♥ NZ en heb zo’n zin in al m’n volgende avonturen!!
(hoewel ik deze maand heel rustig aan moet doen, want zo veel leuke dingen doen is niet zo goed voor mijn portomonnee :S)

Thanks voor het lezen van m’n blog, heel veel liefs vanuit kiwi-land, Xx Regina


  • 03 November 2012 - 01:15

    Jorrit:

    Hee Regina!

    Hoewel ik natuurlijk al het één en ander had gehoord via Skype, is het ook weer fantastisch om alle verhalen uitgebreid te lezen. Echt geweldig dat je het zo naar je zin hebt, dat je zoveel leuke mensen ontmoet en zoveel leuke dingen doet. Top!

    Veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende blogs en foto's!

    Liefs,
    Jorrit

  • 05 November 2012 - 08:06

    Regina Van Der Laan:

    Ik wou het liken, maar dat kan niet :P
    Maar dankje :D

  • 06 November 2012 - 23:42

    Loes :

    Hee meissie, wat een belevenissen, heerlijk allemaal. En jij weet wat genieten is. Ga lekker zo door. Liefs van Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 16535

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: