whanokē - Apart - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu whanokē - Apart - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Regina Laan - WaarBenJij.nu

whanokē - Apart

Blijf op de hoogte en volg Regina

04 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

En het is alweer Oktober ... tijd voor een nieuwe blog.

Om te beginnen bevalt het mij hier, zoals de meeste denk ik wel mee zullen hebben gekregen (A), nog steeds heel erg goed! Ik raak steeds meer bevriend met mijn gastouders en de kinderen beginnen zich al meer aan mij te hechten.
Het laaste weekend van September stond dus ook de familie-trip op de planning. Ondanks dat de kinderen, vooral Marcela, ziek waren, was het zeer geslaagd en ook heel indrukwekkend. De eerste rit van 2,5 uur (zo ver ben ik niet eerder van Auckland geweest!) naar de Waitomo Caves heb ik dan ook met verbazing naar buiten zitten kijken. Zoals het weer hier veranderd, veranderd ook het landschap. Van glooiende groene grasvelden tot hoge bergen met naaldbomen en rotsvanden tot "native-bush", junglebossen met palmbomen en watervallen. Ik keek mijn ogen uit! Voor degene die de film Hobbiton gaan zien, vooral op de natuur letten, zoals het er in de film uit ziet, ziet het er ook in het echt uit, sprookjesachtig! ^^
De Waitomo Caves zijn grote grotten van 30 miljoen jaar oud met allemaal stalactieten en stalagmieten. Maar het indrukwekkendste waren de "Glowwurmen", deze zijn alleen in Nieuw Zeeland en Australie te vinden. (feitje tussendoor: De naam Nieuw Zeeland stamt van de provincie Zeeland in Nederland af ;)) Gloeiwormen lijken op hele fijne draadjes die aan het "plafond" hangen en licht geven. Een prachtig gezicht was dat toen we met een bootje door de grot gingen. Iedereen was muisstil en boven ons leek het een hemel vol met kleine bewegende sterretjes.
Na weer 2,5 uur rijden kwamen we in Rotorua aan waar we ook hebben overnacht. Rotorua is een soort geothermische stad, dit houd in dat op veel plekken stoom uit de grond komt, blubberende modderpools en geisers zijn. De stoom was op het moment dat wij aankwamen heel heftig, waarschijnlijk omdat de lucht al behoorlijkj was afgekoeld. Ik moet toegevven, dat ik het toch best griezelig vond, net een spookstad. Ook de geur was alles behalfe aangenaam, net rotte eieren. De inwoners van Rotorua, ja hier wonen best veel mensen (55.000) gebruiken de stoom om hun huizen te verwarmen. Een tijd mochten ze dit niet meer doen, maar dit liep behoorlijk uit de hand, geisers kwamen opeens overal uit de grond zetten. We hebben overnacht in een hotel in de stad en ik kreeg gewoon een eigen kamer met 2 2persoons bedden, tv, badkamer 'en ... pickwick thee!! :D Kon het niet laten alle zakjes mee te nemen :$ ik was zo blij eindelijk fatsoenlijke thee te zien. Om de luxe compleet te maken zijn we met z'n allen uit eten gegaan.
Na een heerlijk ontbijt in het hotel de volgende ochtend, stapten we al vroeg de auto in op weg naar Rainbow Springs Park, een "native-bird" park aan de rand van de stad. Beter dan in de dierenthuin kon je hier de vogels van heel dichtbij zien. En heb ik eindeljk de kiwi (nee geen fruit, maar een vogel die niet kan vliegen ;)) heel goed kunnen bekijken, zo'n schattig beestje, hoop hem echt een keer in het wild te zien. Het is erg lastig om een kiwi te spotten omdat ze alleen in het donker actief zijn. Ook werd er verteld dat er hier 500 jaar geleden vogels zoals de kiwi leefden maar dan 2 'a 3 meter hoog en roofvogels met een spanweite van 2 meter, erg veilig was het er toen niet. Anders dan nu gelukkig, want het lijkt erop dat er hier helemaal geen gevaarlijke dieren leven. Geen haaien, slangen, krokodillen of grote enge spinnen, nee, het is hier stukken vrediger dan in Australie (die 2 landen haten mekaar trouwens ook ^^) Hier hebben we vooral heel, echt heel veel soorten vogels, zeehonden, dolfijnen! en wat penguins. Na de lunch zijn we naar het Rotorua museum gegaan. Het museu is een oud badhuis waar vroeger rijke mensen uit europa heen gingen voor de genesende kracht van het modder uit Rotorua. Ook waren hier vroeger de "Pink and White Terraces", een natuurwonder van Nieuw Zeeland. Deze terassen trokken veel touristen, waardoor Rotorua al snel een grote rijke stad werd. Echter werd dit alles verwoest door de grootste vulkaanuitbarsting van Nieuw Zeeland in 1886. Er is dus niks meer over van die terassen.
Tja.. het blijkt dus dat ik deze nacht heb overnacht in de krater van een vulkaan!! :O Wouww, ik krijg al meer het gevoel dat ik hier op een tikkende tijdbom leef, Nieuw Zeeland bestaat gewoon 'e'en en al uit vulkanen!! Om jullie een idee te geven hoe veilig ik hier leef, Auckland is opgebouwd uit 50 vulkanen ;). En ik dacht dat Amerika gevaarlijk was met tornado's :/

Dit weekendje weg voelde als het begin van al mijn reizen, voor de aankomende tijd staan er veel meer tripjes op de planning en het weer word ook beter (nouja, het regent nog steeds super veel, maar 'als de zon schijnt is het meteen heel heet) dusz... ik heb er helemaal zin in!! :D

Verder was deze maand nog Xaviers feest dat gevierd werd in een mooi park speciaal voor kinderen. De dag ervoor hebben Kate en ik 48 monster cupcakes gemaakt en die ochtend hebben we de rest van het eten klaargemaakt. Sinaasappel-bootjes, spekjes, koekjes, salamieworstjes, appels, bananen,... de hele keuken stond vol met eten.

En ik ben met een groepje au pairs naar Rangitoto Island geweest. Een vulkaan-eiland ^^. Hier hebben we een wandeling van 4 uur gemaakt en zijn we helemaal naar het hoogste punt gelopen. Ja, aan het eind van de dag was ik best kapot. Er waren Au pairs uit Nederland, Duitsland en Amerika, dus praatte ik met iedereen in z'n eigen taal. Zegt een duitse Au pair opeen: " Wat kan jij goed nederlands zeg, waar heb je dat geleerd?" haha, thanks voor het compliment! :D Het is echt zo handig om nou 3 talen te kunnen spreken! :)

Zo, genoeg geschreven voor nou .. de volgende keer zal ik jullie wat meer over de Maori's vertellen, dit leeft hier namelijk nog heel erg.

Ik vind het erg leuk dat zo veel vrienden m'n blogs lezen, dit motiveerd erg om er iedere maand weer een te schrijven :)

Heel veel liefs Regina

  • 04 Oktober 2012 - 10:14

    Lisette:

    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen op waarbenjij.nu. Ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen. In elk geval geniet van deze reis. Het is gewoon een heel avontuur. Au pair zijn aan de andere kant van de wereld.
    Groetjes,
    Lisette

  • 04 Oktober 2012 - 20:59

    Mama:

    gisteren hebben we dit verhaal met de foto's erbij in live te horen gekregen (skype) maar deze versie print ik uit zodat we over tig jaren nog kunnen genieten van al je ervaringen
    liefs mama

  • 04 Oktober 2012 - 21:55

    Loes :

    Leuk al die verhalen. En je maakt zoveel mee dat je het volgens mij nooit allemaal kunt opschrijven. Maar het blijft fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ach en die vulkanen, zij vinden ons landje maar eng dat zo laag ligt dat het water er zomaar in zou kunnen stromen.

  • 04 Oktober 2012 - 21:58

    Loes :

    ho, was nog niet klaar maar drukte op verkeerde toets. maar nou benik vergeten wat ik nog wou zeggen. Nou ja, als ik het nog bedenk, mail of facebook ik je dat wel. Ik vind het ook heel erg leuk dat je contact met Goina hebt.
    Doei liefs van Loes.

  • 10 Oktober 2012 - 01:23

    Regina Van Der Laan:

    Hey Lisette, wat leuk dat je m'n verhalen leest :) Oh er zal echt nog heel heel veel gebeuren, dit is net het begin ^^ Als ik zo bezig ben voelt het helemaal niet zo ver weg, maar als ik dan uit het raam kijk naar buiten toch weer wel ^^ Dankje :)

    @ mama, wat lief :) Ik ben nou ook begonnen al m'n weekverslagen te typen, een hele klus, maar ik denk dat dat ook echt heel leuk is om later door te lezen.

    @ Loes, Dankje, ja inderdaad, er zijn ook heel veel kleine dingen of momenten die heel speciaal of veel betekenen voor mij, maar voor andere niet interessant zijn, dus dat schrijf ik allemaal niet op, en sommige dingen kan je gewoon niet verwoorden ...

    Vorige week hadden Kate en ik het erg trouwens over hoe handig het zou zijn om Xavier wat eerder van Daycare op te halen zodat hij eerder kan eten en dan ook goed eet. Ze zei zo, dat ze daarom volgend jaar ook graag een Au Pair zo willen hebben, alleen dat Edward dat niet zo zag zitten omdat hij bang is, dat ze dan niet weer zo'n goede Au Pair vinden!!! :O Wouw, ik was echt zo blij toen ze dat zij!! Ik wist eigenlijk nooit wat ze echt van me dachten ik ben echt zo blij dat ik hun goed beval!! :D Nou vind ik het nog leuker om hun te helpen ^^ haha En ik heb ook het gevoel, dat de zweer daardoor nog beter is geworden. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Studeert 'International Tourism Management' & is addicted to travelling

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 16565

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange semester in Porvoo

01 Juli 2012 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: